Renée Ripman

Rebecca och Djävulens söner

Renée Ripman

Rebecca och Djävulens söner

Rebecca drömmer, färgstarkt och intensivt. En främmande varelse med gröna ögon besöker hennes rum om natten, men när hon vaknar bär hennes kropp på fysiska tecken från nattens erotik. Kort därefter ska Rebecca och mamma resa utomlands, när okänd man dyker upp och för bort Rebecca, mot hennes vilja. Det är bara det att mannen med de gröna ögonen känns bekant Och vad vill egentligen Rebecca?

169.00 kr

1109 i lager

Starka färger virvlar runt omkring Rebecca och hon är tillbaka i drömmen igen, den där drömmen som återkommit de senaste månaderna. Den som aldrig vill släppa taget om henne.

Rebecca drömmer, färgstarkt och intensivt. En främmande varelse med gröna ögon besöker hennes flickrum om natten, men när hon vaknar bär hennes kropp på fysiska tecken från nattens erotik. Kort därefter ska Rebecca och mamma resa utomlands, men de kommer inte längre än till flygplatsen förrän en okänd man dyker upp och för bort Rebecca, mot hennes vilja. Det är bara det att mannen med de gröna ögonen känns bekant Och vad vill egentligen Rebecca?

Rebecca och Djävulens söner är den första delen i trilogin Born by the seventh.

Renée Ripman är kvinnan med sju barn, två barnbarn, en man, ett hus i Knivsta och äger ett designföretag, Ripman Design (ripmandesign.com). Med Rebecca och Djävulens söner debuterar hon nu som författare till ett ovanligt erotiskt äventyr, i gränslandet mellan magisk saga och sinnlig sanning. Kärleken till böckernas värld väcktes när hon under skoltiden läste Outlander och blev som besatt av annorlunda och omöjlig kärlek, ett tema som nu väcks till liv i hennes egen roman.

Nominerad till Storytel Awards 2021.

Provläsning
: Rebecca och Djävulens söner

Pressmaterial omslagsbild: 9789178851447
Pressmaterial författarbild:
Renée Ripman

Författare: Renée Ripman
ISBN: 9789178851447
Bandtyp:

Hårda pärmar

Antal sidor:

268

2 recensioner av Rebecca och Djävulens söner

1. Ro_björn

Filmscener spelas upp för mitt inre medan jag läser.
    Jag har legat sjuk i några dagar och kände mig uttråkad. Min sambo fick hem boken för två dagar sedan och jag märkte att jag drogs till omslaget. Bokslukare som jag är så börjar jag bläddra i den. Det tog inte lång tid innan jag var fast. Gillar vissa av karaktärerna som är jävligt råa både i sättet och språket. När jag läser så ser jag filmscener spelas upp för mitt inre. Det är skrivet på ett sätt som gör att hela historien blir en actionfilm. Lättläst och händelserik historia. Jävligt annorlunda bok, fast på ett bra sätt. När det kommer till de erotiska inslagen i historien så låt mig säga så här. Min sambo fick inte chansen att läsa den ikväll heller.
    Kan rekommendera den till andra män där ute att läsa. Slutet var lite snopet och jag förmodar att det kommer en uppföljare.
    Det blir en stark femma från mig.

2. Marias bokhylla

För oss som behöver skämskudde när det blir väldigt erotiskt (ingen annan än jag? Nähä) är den här boken också full av spännande äventyr, en stark kvinnlig huvudkaraktär och massa mytologi att gotta sig i.

(Hela recensionen på bloggen)

3,5/5

Fler böcker av Renée Ripman